Regulamin sprzątania
§ 1
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie sprzątania jest mowa o:
- Firmie sprzątającej – Pucujemy Sp. z o.o., ul. Joachima Lelewela 4, 53-505 Wrocław, NIP: 897-185-60-38
- serwisie pucujemy.pl lub Serwis – należy przez to rozumieć internetowy serwis, prowadzony przez Firmę sprzątającą pod aktualnym adresem www.pucujemy.pl umożliwiający na zasadach określonych w Regulaminie korzystanie z serwisu www.pucujemy.pl, w szczególności organizowanie usług sprzątania lokali, pomieszczeń biurowych, obiektów medycznych, innych instytucji. Serwis udostępniający system rezerwacji oraz płatności swoim Klientom;
- Sprzątaniu – należy przez to rozumieć usługę sprzątania, pomieszczeń biurowych, obiektów medycznych, lokali, pomieszczeń socjalnych, i innych instytucji;
- Kliencie – należy przez to rozumieć podmiot, który zlecił Firmie sprzątającej wykonanie Sprzątania i uiścił należne wynagrodzenie na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z serwisu www.pucujemy.pl chyba, że umowa zawarta między Klientem a Firmą sprzątającą odmiennie reguluje zasady zapłaty wynagrodzenia;
- Zleceniu – należy przez to rozumieć zlecenie określone w § 2 ust. 1;
- Sprzątaczu – należy przez to rozumieć osobę fizyczną wykonującą na podstawie umowy z Firmą sprzątającą usługę Sprzątania na rzecz Klienta;
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin sprzątania.
- Regulamin określa:
- prawa i obowiązki Klienta, Firmy sprzątającej i Sprzątacza;
- zasady wykonywania usługi Sprzątania.
§ 2
- Firma sprzątająca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Klienta usługi Sprzątania zgodnie ze zleceniem złożonym za pośrednictwem serwisu pucujemy.pl telefonicznie lub w siedzibie firmy, z zastrzeżeniem § 3. Szczegółowy Zakres czynności wykonywanych w ramach usługi Sprzątania stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Usługa Sprzątania jest świadczona na obszarze Województwa Dolnośląskiego lub innego uzgodnionego indywidualnie z klientem.
- Klient może anulować Zlecenie wysyłając e-mail na adres: biuro@pucujemy.pl, wskazując: dokładnie Zlecenie i wyraźnie wolę jego anulowania.
- W przypadku, gdy Zlecenie jest anulowane na mniej niż 48 godzin przed jego rozpoczęciem, Firma sprzątająca pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 50 zł brutto.
§ 3
- W przypadku, gdy informacje dodatkowe zamieszczone w Zleceniu, o których mowa w Dziale III ust. 3 lit. b – c Regulaminu korzystanie z serwisu www.pucujemy.pl nie są jednoznaczne Firma sprzątająca może skontaktować się z Klientem w celu uzyskania dodatkowych informacji mających zapewnić należyte wykonanie usługi Sprzątania.
- Klientowi nie przysługują żadne roszczenia względem Firmy sprzątającej z tytułu nienależytego wykonania usługi Sprzątania, jeżeli informacje określone w ust. 1 nie były jednoznaczne i wyczerpujące.
- Jeżeli informacje określone w ust. 1, jak też dodatkowe życzenia i oczekiwania Klienta mają wpływ na koszt wykonania usługi Sprzątania, Firma sprzątająca może odmówić wykonania usługi Sprzątania zgodnie z cennikiem zamieszczonym w Serwisie.
- W przypadku określonym w ust. 3 Firma sprzątająca zwraca się do Klienta z odpowiadającą jego potrzebom i oczekiwaniom ofertą wykonania usługi Sprzątania, określającą w szczególności wysokość wynagrodzenia za jej wykonanie.
- Złożenie klientowi oferty, o której mowa w ust. 4 poczytuje się za odmowę wykonania usługi Sprzątania zgodnie z dodatkowymi życzeniami i oczekiwaniami Klienta według stawki określonej w cenniku zamieszczonym w Serwisie.
- Jeżeli Klient informacje określone w ust. 3 przekazuje Sprzątaczowi dopiero w momencie przystąpienia do wykonywania usługi Sprzątania lub w jej trakcie Sprzątacz może odmówić ich uwzględnienia, albo ich uwzględnienie uzależnić od uiszczenia lub zobowiązania się do uiszczenia dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Firmy sprzątającej.
- Decyzję w zakresie określonym w ust. 6 Sprzątacz podejmuje po kontakcie z Firmą sprzątającą lub samodzielnie w zakresie w jakim został do tego upoważniony przez Firmę sprzątającą.
- Postanowienia ust. 1 – 7 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia znacznego zabrudzenia przestrzeni podlegających Sprzątaniu lub zabrudzeń trudno usuwalnych, jeżeli okoliczności te skutkują wzrostem kosztu wykonania usługi Sprzątania albo koniecznością wykonywania usługi Sprzątania przez czas dłuższy niż określony w Zleceniu.
§ 4
- Sprzątacz wykonuje usługę Sprzątania z najwyższą starannością, uwzględniając w miarę możliwości potrzeby i oczekiwania Klienta oraz zgodnie z Regulaminem.
- Do obowiązków Sprzątacza należy w szczególności:
- zwrócenia się do Klienta o wszystkie informacje konieczne dla wykonania usługi Sprzątania zgodnie z ust. 1;
- do poszanowania mienia Klienta;
- podjęcia wszelkich czynności koniecznych dla ograniczenia szkody w mieniu Klienta w przypadku spowodowania lub wystąpienia z innych przyczyn zdarzenia grożącego szkodą w mieniu Klienta;
- niezwłocznego zawiadomienia Firmy sprzątającej i Klienta o zdarzeniu określonym w pkt 3.
§ 5
- Klient zobowiązuje się do współdziałania ze Sprzątaczem w zakresie koniecznym dla wykonania usługi Sprzątania zgodnie z Regulaminem, w szczególności:
- udostępnienia miejsca wykonywania usługi sprzątania,
- udostępnienia Sprzątaczowi urządzeń koniecznych dla wykonania usługi Sprzątania chyba, że zastrzegł inaczej przy składaniu Zlecenia;
- poinformowania Sprzątacza o wszystkich istotnych okolicznościach istotnych dla wykonania usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem;
- poinformowania Sprzątacza o wszelkich okolicznościach, w tym rzadkich lub odbiegających od zwykłych właściwościach rzeczy względem których ma być wykonywana usługa Sprzątania, jeżeli w przeciwnym wypadku mogą zostać narażone na uszkodzenie;
- jasnego przekazania Sprzątaczowi czego wymaga w ramach usługi Sprzątania;
- odbioru wykonanej usługi Sprzątania i potwierdzenia jej satysfakcjonującego wykonania albo niezwłocznego zgłoszenia konkretnych zastrzeżeń;
- traktowania Sprzątacza zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami;
- udzielenia Sprzątaczowi koniecznej pomocy, w przypadkach określonych w Regulaminie.
- Klient może być obecny w czasie wykonywania usługi Sprzątania lub powierzyć na swoją odpowiedzialność pomieszczenie, dom lub lokal Sprzątaczowi na czas wykonywania usługi Sprzątania.
- Powierzenie określone w ust. 2 może mieć formę przekazania kluczy Sprzątaczowi lub Firmie sprzątającej. Jeżeli klucze są powierzane Firmie sprzątającej, Firma sprzątająca wydaje je Sprzątaczowi tylko na czas wykonania usługi Sprzątania.
- Klucze mogą zostać powierzone jednorazowo lub na cały ustalony okres w jakim mają być świadczone usługi Sprzątania.
- W przypadku, gdy wykonanie usługi Sprzątania wymaga uzyskania dostępu do miejsc trudno dostępnych lub czynności innych niż standardowe (np. przesunięcia mebli) Klient zobowiązuje się do udzielenia Sprzątaczowi odpowiednich informacji i pomocy, w szczególności pomocy innej osoby lub koniecznych urządzeń albo narzędzi.
- Firma sprzątająca nie odpowiada za:
- skutki uchybienia przez Klienta obowiązkom określonym w ust. 1;
- zachowania osób innych niż Sprzątacz, skutki użycia narzędzi lub urządzeń innych niż Firmy sprzątającej w przypadku określonym w ust. 5;
- W przypadku nieuzasadnionego nieudostępnienia Sprzątaczowi miejsca wykonywania usługi albo innego zachowania Klienta uniemożliwiającego wykonanie usługi Sprzątania, Klient nie ma prawa żądania zwrotu wynagrodzenia, a w przypadku jego wcześniejszego nieuiszczenia, jest zobowiązany do jego zapłaty w pełnej wysokości chyba, że Firma sprzątająca wezwie go do zapłaty kwoty niższej.
§ 6
- Usługa sprzątania jest wykonywana z wykorzystaniem narzędzi i urządzeń udostępnionych przez Klienta.
- Klient może zastrzec wykonanie usługi Sprzątania z wykorzystaniem określonych przez niego rodzajów lub typów środków czystości.
§ 7
- Klient jest zobowiązany traktować Sprzątaczy, nie naruszając przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów. Zabronione jest w szczególności znieważanie, pomawianie, molestowanie i naruszenie nietykalności cielesnej.
- W przypadku, gdy Firma sprzątająca poweźmie informację uzasadniającą podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę Sprzątacza zawiadomi właściwe organy ścigania.
- Jeżeli Klient zachowuje się sprzecznie z ust. 1 Sprzątacz informuje Klienta o prawie do odstąpienia od wykonywania usługi Sprzątania, jeżeli Klient nie zaniecha postępowania naruszającego przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje.
- Jeżeli Sprzątacz odstąpi od wykonywania usługi Sprzątania, z uwagi na kontynuowanie przez Klienta swojego zachowania w okolicznościach wskazanych w ust. 3 niezwłocznie informuje o tym Firmę sprzątającą.
§ 8
- Firma sprzątająca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Sprzątacza do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Firma sprzątająca nie mogła przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Firma sprzątająca zapewnia zastępstwo.
- W przypadku powzięcia informacji o zdarzeniu określonym w ust. 1 Firma sprzątająca informuje Klienta o niemożności wykonania usługi Sprzątania zgodnie ze Zleceniem lub wyznaczeniu zastępstwa, jeżeli Zlecenia obejmowała wyznaczenie do wykonania usługi Sprzątania określonego Sprzątacza.
- Klient może odmówić przyjęcia usługi Sprzątania, jeżeli opóźnienie w rozpoczęciu jej wykonywania z przyczyn nieleżących po stronie Klienta przekracza 60 minut.
§ 9
- Klient może zgłosić reklamacje w szczególności:
- w przypadku zastrzeżeń co do wykonania lub jakości wykonania usługi Sprzątania;
- zawinionego przez Sprzątacza uszkodzenia lub zniszczenia mienia Klienta
- W przypadku wykonywania usługi Sprzątania w obecności Klienta, reklamacja może być zgłoszona wyłącznie Sprzątaczowi do czasu opuszczenia przez niego budynku lub lokalu, w którym wykonywana jest usługa Sprzątania. W pozostałych przypadkach reklamacja powinna zostać zgłoszona w terminie 24 godzin, a brak zgłoszenia reklamacji w tym terminie rozumie się jako potwierdzenie wykonania usługi Sprzątania zgodnie z Regulaminem.
- W przypadku reklamacji Firma sprzątająca zobowiązuje się do udzielenia Gwarancji satysfakcji i ponownego wysprzątania obiektu w terminie do 24 godzin liczonego od zgłoszonej reklamacji.
- Reklamacja może zostać zgłoszona:
- telefonicznie na nr 512 130 004 , lub
- email’em na adres: biuro@pucujemy.pl
§ 10
- Firma sprzątająca oświadcza, że jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej w zakresie świadczonych usług Sprzątania do kwoty gwarancyjnej 500 000 zł.
- Firma sprzątająca odpowiada za szkody wyrządzone umyślnie przy wykonywaniu usługi Sprzątania. Za szkody nieumyślne Firma sprzątająca ponosi odpowiedzialność do wysokości wynagrodzenia uiszczonego za usługę Sprzątania.
- W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia w związku z wykonywaną usługa Sprzątania Klient powinien:
- niezwłocznie zawiadomić o szkodzie Firmę sprzątającą i podać wszystkie istotne okoliczności zdarzenia oraz inne informacje, o jakie zostanie poproszony, w tym określone w pkt 2;
- sprawdzić warunki ubezpieczenia budynku lub lokalu w którym wystąpiła szkoda.
- Firma sprzątająca uznając reklamację zobowiązuje się udzielić Klientowi pomocy w dochodzeniu odszkodowania od ubezpieczyciela.
§ 11
- Załącznik nr 1 stanowi integralną część Regulaminu.
- Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia następnego po dniu ich opublikowania w Serwisie.
- Regulamin stosuje się w zakresie, w jakim umowa Firmy sprzątającej z Klientem nie stanowi inaczej. W przypadku chęci stałego zlecenia wykonywania usługi Sprzątania Klient powinien skontaktować się z Firmą sprzątającą w celu uzgodnienia szczegółowych warunków.
- W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie strony zobowiązują się do podjęcia negocjacji w celu polubownego zakończenia sporu. Klient nie może wszcząć postępowania sądowego wcześniej niż po upływie 30 dni, od dnia zgłoszenia swoich roszczeń Firmie sprzątającej.
- W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie, rozstrzyga je sąd właściwy dla Wrocław-Stare Miasto
- Prawem właściwym dla zobowiązań wykonywanych na podstawie Regulaminu jest prawo polskie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20 czerwca 2018 r.
Załącznik nr 1 – Zakres czynności wykonywanych w ramach usługi Sprzątania
KUCHNIA
- Wycieranie kurzu z wszystkich dostępnych powierzchni
- Odkurzanie i mycie podłóg
- Mycie drzwi wewnętrznych i futryn
- Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów
- Mycie sprzętu AGD z zewnątrz
- Czyszczenie zlewu, armatury oraz mycie naczyń
- Czyszczenie blatów
- Wycieranie kurzu z parapetów
- Opróżnianie koszy na śmieci, wymiana worków na śmieci
ŁAZIENKA I TOALETY
- Czyszczenie wszystkich dostępnych powierzchni
- Mycie wszystkich powierzchni podłogowych
- Mycie drzwi wewnętrznych i futryn
- Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów
- Mycie i dezynfekcja toalety, bidetu, umywalki, wanny oraz kabiny prysznicowej
- Mycie luster i szklanych powierzchni
- Uzupełnianie mydła, ręczników papierowych, papieru toaletowego i kostek toaletowych
- Staranne powieszenie ręczników
- Wynoszenie śmieci oraz wymiana worków na śmieci
POKOJE I KORYTARZE
- Wycieranie kurzu z wszystkich dostępnych powierzchni
- Odkurzanie i mycie podłóg
- Mycie drzwi wewnętrznych i futryn
- Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów
- Mycie luster i szklanych powierzchni
- Posłanie łóżka + na życzenie za dodatkową opłatą wymiana pościeli
- Wycieranie kurzu z parapetów
- Usuwanie śmieci
POMIESZCZENIA SOCJALNE I GARAŻE
- Ścieranie kurzu i zabrudzeń z regałów i mebli
- Odkurzanie lub zamiatanie podłóg
- Mycie podłóg
- Mycie drzwi wewnętrznych i futryn
- Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów
- Wycieranie kurzu z parapetów
- Wynoszenie śmieci oraz wymiana worków na śmieci
BIURA
- Czyszczenie z kurzu wszystkich dostępnych powierzchni
- Odkurzanie i mycie podłóg
- Mycie drzwi wewnętrznych i futryn
- Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów
- Mycie urządzeń sanitarnych
- Mycie naczyń, bieżące mycie urządzeń kuchennych z zewnątrz
- Uzupełnianie mydła, ręczników papierowych, papieru toaletowego i kostek toaletowych
- Wycieranie kurzu z parapetów
- Wynoszenie śmieci oraz wymiana worków na śmieci
PO REMONCIE, PO BUDOWIE (bez wywożenia gruzu)
- Usuwanie pyłu poremontowego ze ścian, sufitów i pozostałych nawierzchni
- Usuwanie resztek zapraw, farb, klejów
- Czyszczenie i mycie posadzek
- Mycie okien
- Mycie mebli
- Usuwanie śmieci
- i inne prace zgodnie z życzeniami klientów
INNE
- Mycie okien
- Wyprasowanie odzieży